ایران گرد

ساخت وبلاگ

 به مسافران نشان دهد در این حالت مسافران می توانند پیاده شوند و از طبیعت زیبای مسیر لذت ببرند، امکان پیاده شدن در ایستگاه نیز وجود دارد در نتیجه قطارهای گردشگری وجود دارد که این امکان را به طور کامل برای مسافران فراهم می کند و مسافران با هدف گردش از قطار پیاده می شوند، برای مثال می توان به قطار گردشگری شمال اشاره کرد که در چندین ایستگاه برای پیاده شدن مسافران توقف های طولانی دارد،

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 359 تاريخ : يکشنبه 25 آبان 1399 ساعت: 20:27

سفرهای بین شهری و درون شهری از دیرباز مورد توجه گردشگران و مسافران بسیاری بوده است، دانشجو هایی که در شهری دور از محل زندگی خود تحصیل می‌ کنند یا افرادی که برای کار و زندگی به شهری دیگر می روند، همه و همه نیازمند وسایل نقلیه برای این رفت و آمد های طولانی مدت هستند، وسایل نقلیه ای مانند هواپیما هزینه های زیادی دارند که پرداخت کردنشان در اکثر اوقات از توان افرادی مانند دانشجویان خارج است. اینجاست که شرکت های اتوبوسرانی و قطار وارد عمل می‌شوند.  با ما همراه باشید تا در ادامه ده شرکت برتر در صنعت حمل و نقل را معرفی کنیم.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 265 تاريخ : يکشنبه 25 آبان 1399 ساعت: 19:23

درباره

طاق سنگی خان اوی در واقع تونل های سنگی است که از مقاومت بسیاری برخوردارند. این طاق ها بدون هیچ گونه ملات، به صورت خشکه چین ساخته شده و به همین دلیل حیرت بسیاری از گردشگران و محققان را بر انگیخته است؛ زیرا پس از گذشت سالهای بسیار زیادی طاق ها بدون هیچ گونه ملاتی همچنان استحکام و مقاومت خود را حفظ کرده اند. البته ناگفته نماند که بخش جزئی از طاق ها آسیب دیده است که قصد بازسازی مجدد آن را دارند.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 187 تاريخ : شنبه 24 آبان 1399 ساعت: 19:26

تاریخچه

گمانه زنی ها درباره تاریخ دقیق ساخت قلعه بسیار است اما اکثریت آرا بر این عقیده هستند که به احتمال زیاد در قرن نهم هجری این ارگ بنا شده است؛ برخی از تاریخ نگاران اما آن را به دوره های پیش از صفویان متعلق می دانند. مورچه خورت حوادث تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته که از مهم ترین ترین آن ها می توان به ایفای نقشی استراتژیک در حین نبرد نادر شاه افشار با افغان های شورشی و سرکوب موفقیت آمیز آن ها در سال 1143 قمری اشاره کرد.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت: 18:59

نام فشم برای بسیاری از پایتخت نشینان آشنا است. این دیار یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی تهران محسوب می‌شود که در شمال شرقی این شهر شلوغ قرار دارد. اگر ساکن تهران هستید و دوست دارید تعطیلات آخر هفته‌ی خود را در جایی سپری کنید که کمی از شلوغی‌های شهر دور باشد، فشم یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود همچنین این مکان برای شهرستانی‌هایی که با مناطق ییلاقی تهران آشنایی ندارند و می‌خواهند این ابر شهر را از زاویه‌ی دیگری ببینند، جالب خواهد بود.
با فاینداتور همراه شوید تا فشم را به صورتی جامع و کامل به شما عزیزان معرفی کنیم.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 18 آبان 1399 ساعت: 0:07

 

برای ایرانگردی از کدام شهرها شروع کنیم؟

سفر به تبریز می‌تواند شما را با لایه‌هایی ناشناخته از تاریخ معاصر آشنا کند. با قدم گذاشتن در محله‌های تاریخی، با خانه‌هایی برخورد خواهید کرد که شما را به قعر تاریخ معاصر ایران می‌برند. خانه مشروطه، خانه امیر نظام گروسی و موزه آذربایجان از آن دست خانه‌های تاریخی هستند که علاوه بر معماری زیبا، شما را به سفر در دل تاریخ می‌برند.

.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 205 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 23:59

توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌های گردشگری اطراف سدها و دریاچه‌ها یکی از مواردی است که رئیس جمهور بر آن تاکید داشته و وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی مامور اجرای این طرح شده‌اند. در همین رابطه، مطالعاتی بر روی سدهای موردنظر و مذاکراتی با بخش خصوصی برای پیگیری و پیشبرد این طرح آغاز شده و به تازگی اعلام شده است که این طرح گردشگری تا پایان سال ۹۸ کلید می‌خورد.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1399 ساعت: 0:44

به دنبال ضررهای وارده به صنعت گردشگری در ماه‌های گذشته، دولت راهکارهایی حمایتی برای گذر از این بحران برای فعالان این صنعت در نظر گرفت.  روز 16 تیر ماه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری از اعلام آمادگی یونسکو برای ادامه همکاری‌ها با ایران برای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری خبر داد.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1399 ساعت: 0:42

آشنایی با مقدمات پیش از سفر

پیش از اینکه کوله گردی را آغاز کنید باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. سعی می‌کنیم در خلاصه‌ترین حالت ممکن به مقدمات سفر اشاره کنیم تا به هنگام معرفی جاهای دیدنی ایران، متناسب با شرایط خود بهترین‌ها را انتخاب کنید. مهم‌تر از تمام نکاتی که در پایین بیان شده، اگر دوست نزدیک و صادقی دارید که با اخلاقیات شما آشناست و پیش از این تجربه کوله گردی دارد، حتما از او مشورت بگیرید.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 387 تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1399 ساعت: 0:41